Tarieven
In vergelijking tot 2018 was men in 2019 minder vaak ontevreden over de hoogte van de tarieven. Zo steeg bijvoorbeeld het aandeel dat het tarief van de ondergrondse restafvalcontainer redelijk vindt beduidend, van een derde (32%) in 2018 tot ruim de helft (55%) in 2019. Bij vier van de vijf voorgelegde stellingen is er een positieve ontwikkeling ten opzichte van het voorgaande jaar, maar de aandelen ‘(helemaal) mee oneens’ die ontevredenheid vertalen, blijven fors.
Service
Gemiddeld genomen is men, ten opzichte van vorig jaar, minder vaak ontevreden over de afstand van huis tot de ondergrondse container en het wegbrengen van het restafval. Het aandeel dat het (helemaal) eens is met de stelling ‘mijn afval past altijd gemakkelijk door de opening van de ondergrondse container’, steeg van 34% tot 39%. Ook voor wat betreft de stellingen over de mate van service die inwoners ervaren, zien we dus positieve ontwikkelingen. Maar de aandelen ‘ontevredenen’ blijven aanzienlijk.
De volledige resultaten kunt u vinden in het rapport.
Lid worden van het HengeloPanel?
Bent u inwoner van Hengelo en 18 jaar of ouder?
Blijf dan betrokken en praat mee via het HengeloPanel. Als lid van het HengeloPanel ontvangt u een aantal keer per jaar een e-mail met het verzoek om een vragenlijst in te vullen. Meld u nu aan via www.hengelopanel.nl