In februari 2025 heeft Kennispunt Twente in opdracht van gemeente Rijssen-Holten onderzoek gedaan naar de dienstverlening van de gemeente. In totaal hebben 608 mensen de vragenlijst ingevuld.
In het onderzoek vroegen we inwoners naar hun ervaringen met de gemeentelijke dienstverlening. De uitkomsten helpen de gemeente om de dienstverlening verder te verbeteren.
De meeste deelnemers zijn tevreden over de dienstverlening van hun gemeente. Het contact werd als vriendelijk ervaren, en ze vinden het erg duidelijk hoe contact kunnen opnemen. Het grootste verbeterpunt? De snelheid waarmee de (aan)vraag of melding van inwoners wordt afgehandeld. Hierover is namelijk 21% van de deelnemers niet tevreden.
De meningen over hoe goed de gemeente inwoners op de hoogte houdt van het laatste gemeentelijke nieuws zijn wisselend. De helft van de deelnemers is hier tevreden over. Hoe deelnemers het liefst dit nieuws ontvangen, hangt samen met de leeftijdsgroep. 60 plussers horen gemeentelijk nieuws het liefst via huis-aan-huisbladen, terwijl jongere deelnemers het liefst een brief of een digitale nieuwsbrief ontvangen.
Qua tevredenheid over de locaties van het gemeentehuis en de balie doen Rijssen en Holten weinig voor elkaar onder. Het grootste verschil zit in de openingstijden. Deelnemers zijn positiever over de openingstijden van het gemeentehuis in Rijssen dan over de balie in Holten.
Met een 7,3 geven deelnemers de gemeente een ruim voldoende voor de dienstverlening! Wat ze het belangrijkst vinden? Dat de dienstverlening duidelijk en eenvoudig is en blijft.
Alle resultaten staan in deze factsheet.
Wilt u ook meepraten?
Woont u in gemeente Rijssen-Holten, bent u 18 jaar of ouder en wilt u meepraten over lokale thema’s? Doe mee aan het Rijssen-HoltenPanel en laat uw stem horen!
Als lid van ons Rijssen-HoltenPanel krijgt u jaarlijks verschillende keren een e-mail met een uitnodiging om een online vragenlijst in te vullen. Enthousiast geworden? Meld u dan nu aan via www.rijssen-holtenpanel.nl.