Gemiddeld kent een inwoner van Borne ongeveer vier contactmogelijkheden. Drie mogelijkheden worden duidelijk vaker genoemd, dan alle overige contactmogelijkheden. Het meest bekend zijn bellen met het telefoonnummer 112 (spoed; genoemd door 81%), bellen met het telefoonnummer 0900-8844 (geen spoed; genoemd door 76%) en een bezoek aan het Politiebureau Borne (in het gemeentehuis; genoemd door 71%).

Bij gevallen zonder spoed heeft ‘bellen met een telefoonnummer’ in het algemeen duidelijk de voorkeur (genoemd door 85%). Een bezoek aan het Politiebureau (genoemd door 39%) en het sturen van een WhatsApp-bericht (genoemd door 34%), zijn daarna de meest genoemde voorkeuren van contact bij geen spoed.

Verder gaf een overgrote meerderheid van 92% aan, niet te weten wie hun (fysieke) wijkagent is. Het aandeel inwoners dat een (heel) goede (47%) eerste algemene indruk heeft, over de inzet van digitale wijkagenten in Borne, is aanzienlijk groter dan het aandeel dat (helemaal) geen goede (20%) eerste algemene indruk heeft.

Tot slot lijkt er nog veel winst te behalen voor wat betreft de zichtbaarheid van de politie, zowel in de buurt als online

Deze en meer resultaten kunt u vinden in het rapport. Of verkort in de factsheet

Lid worden van het BornePanel?

Bent u inwoner van de gemeente Borne en 18 jaar of ouder?
Blijf betrokken en praat mee via het BornePanel. Als lid van het BornePanel ontvangt u een aantal keer per jaar een e-mail met het verzoek om een vragenlijst in te vullen. Meld u nu aan via: www.bornepanel.nl