Deze pagina is speciaal bedoeld voor Twentenaren die een uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek ‘Twents Geluk’ hebben ontvangen. Op deze pagina geven wij antwoord op veel gestelde vragen. Aan de onderzijde van deze pagina staat wat u kunt doen als u vraag er niet tussen staat.
Werkt de link niet. Klik op de link hieronder.
https://xs.motivaction.nl/onderzoek/twente
Over het onderzoek
Wie is de opdrachtgever van dit onderzoek?
De Twente Board is de opdrachtgever van het onderzoek. Twente Board is een unieke samenwerking tussen Ondernemers, Onderwijsinstellingen en Overheid in Twente. Samen hebben we één belang en dat is het versterken van de economie in Twente. Dit doen we door mee te denken en te investeren in kansrijke en innovatieve projecten. Ons uiteindelijke doel is een groene topregio waar het goed, wonen, werken en leven is. Oftewel, samen streven we naar het Bruto Twents Geluk! Meer informatie over de Twente Board vindt u hier.
Door wie wordt het onderzoek uitgevoerd?
Het onderzoek wordt uitgevoerd door RaboResearch en Motivaction. RaboResearch heeft een methode bedacht om het geluk van inwoners van gemeenten en regio’s in beeld te brengen. Zelf noemen de ze dat de Brede Welvaart Indicator. Meer informatie over de Brede Welvaart Index vindt u hier.
Motivaction is een marktonderzoekbureau dat de antwoorden van de Twentenaren verzamelt en analyseert. Vandaar dat de link naar de vragenlijst vanuit het domein motivaction.nl komt.
Meer informatie over Motivaction vindt u hier.
Kennispunt Twente helpt de landelijk onderzoeksbureaus Motivaction en RaboResearch bij de uitvoering van hun werk. Kennispunt Twente heeft veel regionale kennis en dat maakt het organiseren van een groot onderzoek onder 25.000 Twentenaren gemakkelijker. Kennispunt Twente is het overheidsonderzoeksbureau voor Twentse gemeenten en regionale organisaties. Meer informatie over Kennispunt Twente vindt u hier.
Ben ik verplicht aan dit onderzoek mee te doen?
Nee, deelname is nooit verplicht. Als u, om welke reden dan ook niet wilt of kunt meewerken aan dit onderzoek, dan kunt u de uitnodiging negeren. Wel hopen wij natuurlijk dat u meedoet, zodat er een goed beeld ontstaat van de mening van de inwoners van uw gemeente en Twente als geheel.
Waar kan ik de resultaten van dit onderzoek vinden?
Het onderzoek loopt tot en met 24 juni 2022. Daarna worden alle antwoorden verwerkt en samengevoegd in een rapportage en zogeheten factsheets. Deze worden in het najaar gepubliceerd op de website van de Twente Board en Kennispunt Twente. Wellicht besteed de regionale en plaatselijke pers ook aandacht aan de uitkomsten van het onderzoek.
Waarom wordt naar persoonlijke gegevens gevraagd?
Deze persoonsgegevens zijn alleen nodig om deelnemers in categorieën, bijvoorbeeld type woonplaats in te delen. Zo kunnen wij kijken of verschillende groepen mensen een andere mening ergens over hebben. Ook publiceren wij nooit herkenbare antwoorden van afzonderlijke deelnemers.
Hoe zit het met mijn privacy?
Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld en gegevens worden nooit doorgespeeld aan derden. Achteraf is in de rapportage nooit te achterhalen wat de betreffende persoon heeft geantwoord. Persoons- of huishoudenskenmerken worden gevraagd om de respondent in een bepaalde categorie (bijvoorbeeld leeftijdsklasse) in te kunnen delen. Zo kan de Twente Board rekening houden met de specifieke behoeften van bepaalde groepen mensen. Uw eigen antwoorden ziet u dan ook niet terug in de rapportage, wij rapporteren alleen over grote groepen.
Over het invullen van de vragenlijst
De link in de uitnodiging werkt niet. Wat moet ik doen?
Kijk eerst even of u verbinding hebt met het internet. Kijk daarna na of de link uit de brief goed is overgetypt in de adresbalk van uw browser. Kijk hierbij ook naar eventuele typfouten in de link.
De link werkt alleen in de adresbalk bovenaan de browser. Niet in de google of andere zoekbalk.
De juiste link is: https://xs.motivaction.nl/onderzoek/twente
Is het probleem na deze stappen nog niet verholpen, stuur dan een e-mail naar
Ik krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
Het kan zijn dat er sprake is van een technisch probleem. U kunt het dan beter later nog een keer proberen.
Ik ben halverwege de vragenlijst gestopt of krijg een foutmelding. Wat gebeurt er met mijn antwoorden?
Uw antwoorden worden na iedere vraag automatisch verstuurd en opgeslagen. Mocht u halverwege de vragenlijst uw verbinding verliezen, dan zijn uw antwoorden niet verloren gegaan. Helaas kunt u na verloop van tijd niet verder gaan waar u gebleven was. De vragenlijst is volledig anoniem en daarnaast niet te herstarten
Ik heb het idee dat mijn antwoorden niet goed verstuurd zijn. Klopt dat?
Elk antwoord wordt automatisch opgeslagen en verstuurd op het moment dat u de 'Volgende' knop aanklikt. De vragenlijst is volledig afgerond op het moment dat u het eindscherm heeft bereikt en niet meer terug kunt gaan in de vragenlijst. Mocht u dit laatste niet hebben gedaan maar wel alle vragen hebben beantwoord, dan zijn uw antwoorden wel binnengekomen
Overige vragen
Staat uw vraag niet tussen de bovenstaande vragen dan kunt u contact opnemen via